Основи програмування зі Scratch

Scratch – це середовище програмування, розроблене спеціалістами Mасачусетського технологічного інституту для навчання дітей та підлітків основам програмування, для розвитку їхнього мислення, творчих та дослідницьких здібностей. Це легка для засвоєння, зрозуміла дітям мова програмування для навчання структурному, об’єктно-орієнтованому, паралельному (багатопотоковому) програмуванню.
Cередовище Scratch поєднує програмування, графіку і моделювання. Це потужний інструмент створення мультфільмів, ігор, інтерактивних історій, анімованих малюнків, а також програм для вирішення поставлених задач.
Програмування на Scratch відбувається в ігровій захопливій формі. Програма має зрозумілий інтерфейс, графічний редактор, меню готових програм та можливість працювати з мультимедійними об’єктами – графікою, звуком, створювати анімаційні та відео ефекти. Блоки програм у об’єктно-орієнтованому середовищі Scratch складаються з різнокольорових “цеглинок-команд”, які збираються виключно у синтаксично правильні конструкції. Несумісні команди мають різні форми, а отже, є непоєднуваними. Це виключає допущення помилок.
То ж програмувати у середовищі Scratch досить легко! Але незважаючи на це, програма дає можливість створювати цікаві складні проекти з великою кількістю об’єктів, наділених різними властивостями. Однією з основних концепцій Scratch є розвиток власних ідей від задумки до кінцевого програмного продукта. Для цього середовище Scratch має всі необхідні засоби.
Працюючи над проектами у середовищі Scratch, діти знайомляться з поняттями:
  • Спрайт (об'єкт)
  • Скрипт (програма, сценарій)
  • Події, процеси
  • Координатна площина
  • Рух по осі
  • Алгоритм
  • Цикли і умовні оператори
  • Змінні
  • Типи даних
  • Випадкові числа
  • Послідовне та паралельне виконання команд
  • Властивості об’єкта та зміна властивостей об’єкта
На заняттях:
  • Вчимося систематично, послідовно і логічно мислити
  • Розвиваємо увагу, пам'ять, спостережливість
  • Вчимося вирішувати поставлені задачі та самостійно приймати рішення
  • Вчимося працювати в команді, дослухатись до товаришів, а також відстоювати свою точку зору
  • Формуємо навички розробки, тестування та налагодження нескладних програм
  • Створюємо власні проекти: ігри, анімовані малюнки, мультики, інтерактивні історії
  • Розвиваємо уміння презентувати та захищати свої проекти
  • Тривалість курсу - навчальний рік (вересень-червень)
  • Ціна: 1000 грн./4 тижні
  • Заняття проводяться 1 раз на тиждень: 1 год. 30 хв.